Zarządzanie promocjami - promocje i kupony w koszyku

Jak wiadomo promocje napędzają sprzedaż. Nie tylko offline ale również online, w sklepach internetowych.

Specjalnie na potrzeby akcji promocyjnych stworzyliśmy moduł do zarządzania różnego typu promocjami.  Staraliśmy się aby moduł umożliwiał stworzenie zaawansowanych promocji a jednocześnie był prosty w obsłudze.

W danym momencie może zostać zdefiniowana dowolna ilość promocji - trwających oraz przyszłych.


Moduł został podzielony na kilka zakładek, w których definiujemy poszczególne parametry danej promocji.

  1. Dane podstawowe - ustawiamy podstawowe parametry promocji.

  2. Warunki przyznania rabatu - ustawiamy warunki jakie muszą zajść w koszyku aby promocja została uruchomiona.

  3. Rabat obejmuje- ustawiamy na jakie produkty ma zostać naliczony rabat (mogą różnić się od warunków).

  4. Darmowy transport - możemy włączyć dodatkowo darmowy transport dla wybranych metod dostawy i płatności.

  5. Kupony - tylko jeśli rodzajem promocji są kupony - tutaj generujemy kupony, pojedyncze lub masowo oraz eksportujemy je do pliku.
 

Zarządzanie promocjami - widok koszyka

1. Dane podstawowe

Tutaj definiujemy najważniejsze parametry promocji.

W polu nazwa wpisujemy nazwę promocji, która będzie pokazana na liście promocji jeśli warunki koszyka zostaną spełnione.

W polu rodzaj promocji wybieramy jaką promocję chcemy utworzyć:

  1. Promocja - jeśli warunki koszyka zostaną spełnione na liście promocji pojawi się ta promocja z możliwością jej wyboru. Po wybraniu promocji zostanie naliczony rabat na produkty ustalone w zakładce rabat obejmuje.

  2. Kupon rabatowy - promocja uruchamiana jest kuponem rabatowym wstawionym i zatwierdzonym w polu kupon. Jeśli warunki koszyka są spełnione na liście promocji pojawi się dostępna promojca a po jej wybraniu zostanie naliczony rabat. Kupon może być jednorazowy lub wielorazowego użytku co wybieramy w polu typu kuponu.

  3. Rabat od całego zamówienia - jeśli warunki promocji w koszyku są spełnione zostanie naliczony rabat od wartości całego zamówienia.


Checkbox łączy się z promocjami - jeśli go zaznaczymy, wtedy promocja może zostać połączona z innymi promocjami jeśli warunki koszyka zostaną spełnione.

Checkbox pokazuj promocję w koszyku - jeśli go zaznaczymy promocja będzie zawsze widoczna na liście promocji w koszyku. W ten sposób możemy poinformować użytkownika, że taka promocja istnieje oraz co musi zrobić żeby skorzystać z tej promocji.

W kolejnym polu możemy ustawić czy rabat ma być procentowy - wyliczany procentowo od wartości lub kwotowy - odjęta konkretna wartość.

W polu wartość wpisujemy wysokość promocji. Przykładowo wpisanie 5 będzie oznaczało rabat 5% lub kwotę 5 zł.

W polach promocja ważna od do możemy zdefiniować w jakim przedziale czasowym promocja ma być dostępna. Może to być np. przyszła data. W momencie kiedy minie data do promocja nie będzie więcej dostępna.

Sekcja ustawienia kodu - widoczne wyłącznie jeśli jako rodzaj promocji wybierzemy kupon rabatowy. W tej sekcji możemy własny kupon lub ustawić aby kody były generowane. Może to być równeż mix naszej nazwy oraz generowanego ciągu liter.

 

Zarządzanie promocjami - dane podstawowe

 

2. Warunki przyznania rabatu

W tej zakładce ustawiamy jakie warunki muszą zostać spełnione aby promocja była dostępna.

  • Bez warunków - promocja zawsze zostanie uruchomiona, bez względu jakie produkty będą w koszyku.

  • Gdy koszyk zawiera produkty z konkretnych kategorii - definiujemy tutaj wybrane kategorie, jeśli w koszyku znajdzie się produkt który jest podpięty pod daną kategorię wtedy promocja zostanie uruchomiona.

  • Gdy koszyk zawiera konkretne produkty - definiujemy wybrane produkty, jeśli w koszyku znajdą się te produkty wtedy promocja zostanie uruchomiona.


Możemy również zdefiniować atrybuty, które mają być brane pod uwagę.

  • Nie uwzględniaj atrybutów - atrybuty produktów nie są sprawdzane.

  • Koszyk zawiera choć jeden produkt oznaczony jako (promocja, nowość, wyprzedaż, bestseller, produkt dnia) - jeśli w koszyku znajdzie się produkt oznaczony wybranym atrybutem wtedy promocja zostanie uruchomiona.

  • Koszyk zawiera choć jeden produkt nie oznaczony jako (promocja, nowość, wyprzedaż, bestseller, produkt dnia) - jeśli w koszyku znajdzie się choć jeden produkt nie oznaczony wybranym atrybutem wtedy promocja zostanie uruchomiona.

W tym kroku możemy zdefiniować również:

  • Minimalna ilość produktów w koszyku - dopiero jeśli w koszyku znajdzie się min X produktów, wtedy promocja zostanie uruchomiona.

  • Minimalna ilość danego produktu w koszyku - klient musi zamówić min X produktów danego rodzaju aby promocja została uruchomiona.

  • Minimalna wartość koszyka - promocja zostanie uruchomiona jeśli wartość koszyka będzie miała wartość zdefiniowaną w tym polu.
 

Zarządzanie promocjami - warunki przyznania rabatów

 

3. Rabat obejmuje

Tutaj definiujemy na co ma zostać przyznany rabat:

  • Produkty określone w warunkach rabatu - rabat zostanie naliczony tylko na produkty określone w warunkach przyznania rabatu;

  • Cały koszyk - wszystkie produkty w koszyku;

  • Tylko produkty z wybranych kategorii - możemy zdefiniować kategorie dla których rabat zostanie naliczony, jeśli produkty z tych kategorii znajdą sie w koszyku zostanie dla nich naliczony rabat;

  • Tylko wybrane produkty - możemy zdefiniować konkretne produkty i jeśli znajdą się one w koszyku wtedy rabat zostanie naliczony.


Możemy również dodatkowo zdefiniować dodatkowe parametry - nalicz rabat dla:

  • Wszystkich produktów spełniających wybrane kryteria;

  • Najtańszego produktu spełniającego wybrane kryteria;

  • Najdroższego produktu spełniającego wybrane kryteria.

     

Zarządzanie promocjami - rabat obejmuje

 

4. Darmowy transport

Tutaj możemy określić metody dostawy które będą darmowe jeśli klient skorzysta z promocji. Możemy również ustawić dla jakich metod płatności te dostawy będą darmowe.

 

Zarządzanie promocjami - darmowy transport

 

5. Kupony

Dla rodzaju promocji kupony rabatowe pojawia się dodatkowa zakładka kupony.  W niej znajdują się wszystkie kupony które zostaną wygenerowane - ręcznie bądź automatycznie np. poprzez newsletter.

Kupony dodatkowo możemy wyeksportować do pliku CSV i użyć je np. w kampanii marketingowej wysyłanej jako newsletter albo na Facebooku.

 

Zarządzanie promocjami - kupony rabatowe


Zobacz także

Odzyskiwanie porzuconych koszyków dzięki automatyzacji mailingu

Odzyskiwanie porzuconych koszyków dzięki automatyzacji mailingu

Jak radzić sobie z porzuconymi koszykami dzięki automatyzacji mailingu i zwiększyć sprzedaż nawet o 20%.

Strona firmowa - 3 najważniejsze zadania

Strona firmowa - 3 najważniejsze zadania

Jakie są najważniejsze zadania realizowane przez stronę firmową, porównaj ze swoją i wprowadź konieczne modyfikacje aby sprzedawać jeszcze lepiej.

X Targi E-handlu - fotorelacja z MCK w Katowicach

X Targi E-handlu - fotorelacja z MCK w Katowicach

Oficjalna premiera Wirtualizera na Targach E-handlu w Katowicach!

Używamy Cookies.