Witajcie przyszli milionerzy! Sky is not the limit

Witajcie przyszli milionerzy!

Właśnie tak chcemy Was przywitać, bo wierzymy, że wśród osób, które czytają ten post są przyszli milionerzy.

Dlaczego tak myślimy? Ponieważ branża e-commerce rozwija się w szalonym tempie, a marketing jeszcze nigdy nie był tak wyrafinowany i nie dawał takich możliwości jak teraz. Dlatego wierzymy, że jeśli postawicie na e-commerce oraz oprzecie swój biznes o internet i marketing internetowy, oraz .. będziecie ciężko pracować i uwierzycie w sukces - wcześniej czy później osiągniecie go i zarobicie pierwszy milion. Nie stanie się to samo. Będzie wymagało ogromnego nakładu pracy i podjęcia wielu trudnych decyzji, ale najważniejsze żebyście uwierzyli, że możecie. My w Was wierzymy!

Jedną z tych trudnych decyzji jest wybór systemu do e-commerce i e-marketingu. Decyzja ta powinna być podjęta z rozwagą i poprzedzona analizami, gdyż od niej w dużym stopniu zależy, jak rozwijać się będzie Wasz biznes, przez następne lata. Oczywiście nie zależy od niej czyjejś życie i zawsze, w dowolnym momencie, można wprowadzić korektę. Niestety minusem złej decyzji, będzie strata czasu i pieniędzy, czego każdy przedsiębiorca stara się uniknąć.

Mamy wspólny cel - Wasz sukces

Mówimy to wprost. Chcemy, żebyście osiągnęli sukces. Chcemy, aby był on jak największy. Chcemy, byście zarabiali miliony. Na tym nam zależy i jest naszym celem. I chyba nikogo to nie dziwi, ponieważ Wasz sukces, to również nasz sukces. To Wasze zyski, przełożą się na nasze, a tym samym umożliwią nam dalszy rozwój - powiększenie zespołu programistów, działu wsparcia, sprzedaży i przede wszystkim rozwój platformy. Bardzo tego chcemy i jednocześnie zdajemy sobie sprawę, że droga do tego, możliwa jest wyłącznie, poprzez Wasz sukces.

Dlatego, od początku staramy się stworzyć system najlepszy z możliwych. Dlatego, wielokrotnie się cofaliśmy, zmienialiśmy koncepcję, poprawialiśmy działanie, funkcjonalność, wygląd i użyteczność interfejsu. Wszystko po to, żeby wytworzyć produkt, wyróżniający się spośród innych. Może jeszcze nie jest idealny, nie posiada wszystkiego co byśmy chcieli, ale jest mocną podstawą do dalszego rozwoju. Mamy nadzieję, że będzie on dynamiczny, gdyż nasze plany są bardzo ambitne i będziemy je realizować z pełną determinacją. Nad systemem pracowaliśmy 4 lata, więc wiemy, co to wytrwałość i ciężka praca. Wytrwamy, nawet jeśli realizacja kolejnych celów potrwa dłużej niż zakładamy. Najtrudniejszy etap za nami. Przetestowaliśmy wiele rozwiązań, które się nie sprawdziły. Zebraliśmy spore doświadczenie, a każdy kolejny etap realizujemy szybciej niż poprzedni. Mamy jasno wytyczony cel, wiemy co chcemy osiągnąć.

Chcemy, aby system w najlepszy sposób pomógł Wam osiągnąć sukces. Dlatego jesteśmy otwarci na Wasze sugestie i pomysły. Potrafimy słuchać i będziemy wdzięczni, jeśli będziecie dzielić się z nami swoimi spostrzeżeniami. Chcemy, aby współpraca odbywała się na zasadach partnerskich, bo przecież realizujemy wspólny cel. Wierzymy, że poprzez partnerską współpracę jesteśmy w stanie rozwijać system dużo szybciej, gdyż dzięki Wam popełnimy mniej błędów.

Obecnego etapu nie zrealizowaliśmy wyłącznie sami. W tworzeniu systemu uczestniczyli również nasi partnerzy - firmy handlowe i usługowe, z którymi współpracujemy od wielu lat. To dzięki ich ogromnemu zaangażowaniu dotarliśmy do tego miejsca. Dzięki ich dopingowi i wierze, że damy radę, udało nam się dotrzeć do miejsca w którym teraz jesteśmy. Za ten trud, wykonaną pracę i psychiczne wsparcie bardzo dziękujemy.

Nasza wizja systemu e-commerce

Na rynku możemy znaleźć wiele systemów i aplikacji webowych wspierających działalność firm handlowych i usługowych - sklepy internetowe, system CMS, systemy CRM, systemy do obsługi mailingów, aplikacje do analityki internetowej, aplikacje do fakturowania, zarządzania logistyką czy rozbudowane systemy do e-marketingu i automatyzacji. Rozwiązania gotowe i dedykowane sprzedawane w modelu SaaS i licencyjnym.

Analizując systemy webowe dostępne na rynku, zauważyliśmy brak kompletnych platform oferujących możliwość kompleksowego zarządzania firmą handlową / handlowo - usługową, lub przynajmniej najważniejszymi procesami. Większość oferowanych systemów wymaga integracji z innymi, oraz konieczność korzystania z zewnętrznych systemów magazynowych - ERP, co oznacza konieczność korzystania z kilku, kilkunastu różnych systemów / aplikacji, każdy z innym interfejsem, logiką i bazą danych. Każda integracja wnosi również opóźnienia powodowane koniecznością synchronizacji danych oraz ryzyko rozjeżdżania, niespójności, a nawet utraty danych. Nie trzeba chyba mówić jak to wpływa na biznes, zwłaszcza w czasach, w których szybkość obsługi klienta oraz szybkość przepływu informacji, są jednymi z ważniejszych czynników przewagi konkurencyjnej.

Kiedy przystępowaliśmy do pracy nad systemem, jednym z założeń było, aby nasz MVP (Minimum Viable Product) w momencie wprowadzenia na rynek, był użytecznym i funkcjonalnym narzędziem, a nie tylko pomysłem na produkt, jak często się dzieje w przypadku wielu startupów. Nie chcieliśmy wprowadzać na rynek mocno okrojonej wersji docelowego produktu. Naszym zdaniem nie miało to sensu.

Chcieliśmy, aby w momencie startu system zaspokajał najważniejsze potrzeby firm handlowych - umożliwiał zarządzanie sprzedażą, magazynem, rozrachunkami, obsługę leadów, zarządzanie sklepami internetowymi czy obsługę logistyki. Są to kluczowe obszary każdej firmy handlowej, bez których działalność firmy nie jest możliwa. Wiemy to, ponieważ od wielu lat obsługujemy firmy handlowe od strony informatycznej, tworząc sklepy internetowe, aplikacje i serwisy e-commerce. Na bazie tego doświadczenia oraz przy współpracy i zaangażowaniu dotychczasowych klientów, powstał właśnie Wirtualizer.

Po czterech latach ciężkiej pracy oddajemy w Wasze ręce system, który może zastąpić niejeden pudełkowy system do obsługi magazynu czy fakturowania. Tylko od Was zależy, w jakim modelu i zakresie, go wykorzystacie. Wprawdzie system nie posiada jeszcze wszystkiego i w wielu obszarach może posiadać pewne braki, jednak są to braki, które z Waszą pomocą szybko nadrobimy, wystarczy, że je nam wskażecie i powiecie co powinniśmy dodać lub zmienić.

Technologiczny zawrót głowy

Tak jak trudna może być dla Ciebie decyzja o wyborze systemu e-commerce, tak samo trudna dla nas była decyzja o wyborze technologii w jakiej powstanie system. Może technologii to za dużo powiedziane, bo wiedzieliśmy, że chcemy pisać go w języku, w którym czujemy się najlepiej, czyli PHP, co automatycznie wiązało się z wyborem bazy - mySQL. Najwięcej czasu zajął nam wybór frameworka PHP, gdyż tych już cztery lata temu na rynku było co najmniej kilka, a wybór optymalnego był szalenie istotny. Zależało nam na tym żeby był szybki, dawał spore możliwości programistyczne oraz posiadał spore, zaangażowane, międzynarodowe forum użytkowników. Patrząc na to jak przez cztery lata rozwijał się wybrany przez nas framework, cieszymy się, że na starcie poświęciliśmy tyle czasu na analizy i że nasz wybór finalnie padł właśnie na niego.

Oczywiście system powstaje w modelu MVC - Model View Controler, oraz systemu kontroli wersji GIT, co może nie jest specjalnie interesujące dla końcowego użytkownika, ale z naszego punktu widzenia umożliwia nam dynamiczny rozwój aplikacji oraz szybkieg wdrażania w pracę nowych członków zespołu programistów.

Nie tylko web

Wraz z webową wersją systemu, równolegle powstawała natywna aplikacja na Androida przeznaczona dla przedstawicieli handlowych (mobilnych). Aplikacja umożliwia przeglądanie bazy towarów, kontrahentów oraz tworzenie dokumentów sprzedaży - zamówień, ofert, faktur. Aplikacja pozwala również kontrolować terminowe płatności oraz rozliczać faktury poprzez tworzenie dokumentów wpłat - KP.

Zaletą systemu jest to, że jest to aplikacja natywna, czyli napisana w środowisku Android, a nie nakładka na przeglądarkę. Drugą zaletą jest działanie aplikacji w trybie off-line, czyli bez dostępu do internetu, a dane mogą być synchronizowane automatycznie, kiedy mamy połączenie lub ręcznie, na żądanie. Dzięki temu, nie tylko możemy pracować bez połączenia z internetem, ale również wszystkie dane ładują się bardzo szybko i nie trzeba czekać aż zostaną pobrane.

Aplikacja aktualnie obsługuje procesy sprzedażowe, ale zostanie rozwinięta o procesy magazynowe i logistyczne, z przeznaczeniem dla magazynierów i kierowców zajmujących się dostawą towaru np. obsługujących klientów B2B. Aplikacja dla magazynierów umożliwi obsługę procesów związanych z przyjmowaniem i wydawaniem towarów na magazyn, kompletację zamówień, obsługę remanentów, spisów z natury. Będzie mogła być wykorzystywana na telefonach z systemem Android oraz dedykowanych kolektorach danych z laserowymi czytnikami kodów kreskowych 1D/2D oraz RFID, które również mamy w ofercie.

Aplikację będzie można wykorzystywać w trybie on-line, dla klientów sklepów internetowych, ułatwiając im dokonywanie zakupów, dzięki stabilności i szybkości działania. To znacznie przewyższy użyteczność sklepów obsługiwanych w przeglądarce, nawet tych responsywnych. Jeśli ktoś korzystał, to wie co mamy na myśli :).

Plany na przyszłość bliższą i dalszą

Funkcjonalność, z którą startujemy, to dopiero początek projektu aplikacji, jaką chcemy stworzyć. Mocna podstawa do dalszego rozwoju. Plany mamy ambitne, nie wszystko możemy napisać, bo konkurencja nie śpi, ale kilka sekretów zdradzimy, bo mówimy o nich w wielu miejscach :)

  • Kończymy prace nad standardowym szablonem graficznym sklepu internetowego. Będzie nowocześnie, mobilnie, z dużą możliwością dopasowania do swojej branży i potrzeb. Szablon będzie dostępny w ciągu, maksymalnie, trzech tygodni.

  • Ponieważ zależy nam na kompleksowej obsłudze sprzedaży, do kompletu brakuje nam obsługi aukcji internetowych. Dlatego, w najbliższej przyszłości, planujemy uruchomić funkcjonalność, umożliwiającą tworzenie i zarządzanie aukcjami oraz obsługę wielu kont Allegro. Docelowo również eBay.

  • Zaraz po starcie sprzedaży aplikacji na Androida dla przedstawicieli mobilnych, ruszamy z funkcjonalnościami magazynowymi. Wiemy jak ważne w handlu i dystrybucji są procesy magazynowe, w tym przyjmowanie i wydawanie towaru, kompletacja zamówień itd. Dlatego w ciągu najbliższych miesięcy gotowa będzie aplikacja dla magazynierów, przeznaczona na smartfony i kolektory danych z systemem Android, które również będziemy oferować w konkurencyjnych cenach.

  • Ruszamy z pracami nad kreatorem newsletterów oraz automatyzacją mailingów czyli lead nurturing, odzyskiwanie koszyków itd.

  • W najbliższym czasie, skupimy się też nad własną analityką internetową, aby móc tworzyć coraz dokładniejsze profile użytkowników, późniejszy scoring i segmentację wykorzystywaną w marketingu. Aktualnie możliwe jest korzystanie z Google Analytics, które zawsze będzie dostępne.

  • Wiemy jak ważna jest obsługa posprzedażowa, dlatego planujemy wprowadzenie obsługi zgłoszeń i reklamacji - ORM, do czego wykorzystamy własnego, wbudowanego klienta poczty IMAP.

  • Planujemy stały rozwój funkcjonalności e-commerce, gdzie jeszcze dużo jest do zrobienia. W najbliższym czasie uruchomimy komentowanie i ocenianie produktów oraz możliwość porównywania.

  • Integracje. Tych będzie przybywało, bo możliwości w każdym obszarze jest sporo. Na pierwszy ogień pójdą firmy kurierskie, porównywarki cen, kolejne kanały płatności, telefonia VoiP zintegrowana z modułem CRM.

Mamy jeszcze mnóstwo pomysłów, ale nie wszystko na raz. Powyżej przedstawiamy nasze propozycje, a to na czym się skupimy, będzie w dużej mierze zależało od Was. Jesteśmy dla Was, dlatego zgłaszajcie swoje potrzeby, a my postaramy się jak najszybciej je realizować, w ramach naszych możliwości produkcyjnych.

Sky is not the limit

Na pewno kojarzycie kontrowersyjną postać, jaką niewątpliwie jest, Donald Trump. Dla wielu znany jest on, nie tylko jako aktualny kandydat na prezydenta USA, ale jako przedsiębiorca i gwiazda programu Apprentice. Jednym z jego ulubionych powiedzeń było "sky is the limit". Od jakiegoś czasu powiedzenie to zdewaluowało się, a jego miejsce zajęło nowe, które bardziej się nam podoba.


Żyjemy w czasach, w których ludzie stawiają sobie coraz ambitniejsze, czasami niewyobrażalne wyzwania i je realizują. To, co jeszcze do niedawna, było uznawane za niemożliwe, dzisiaj oglądamy na YouTube. Dlatego, cokolwiek robicie, nie patrzcie na tych którzy mówią, że się nie da. Bądźcie Felixem Baumgartnerem w swojej branży. Stawiajcie swoje cele wysoko, aby były widoczne z każdego miejsca i pamiętajcie .. sky is not the limit.